zondag 9 juni 2013

Hiep, hiep, hoera voor alle papa's !

Vandaag is het papa's beurt. We zetten hem in de schijnwerpers want hij heeft dit dik verdiend!
Onze kleuters gingen in de klas flink aan de slag want op zondag( de bruine dag) is het papadag!

We leerden een leuk lied dat onze kleuters uit volle borst kunnen meezingen.

Mijn papa is ...

groot en sterk!

Mijn papa is ...

mooi en lief!

Mijn papa is een SUPERMAN!

Een man die alles kan! 

PAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPA ...

Mijn papa is ...

groot en sterk!

Mijn papa is ...

mooi en lief!

Mijn papa is een SUPERMAN!

Een man die alles kan! 


Verkleden als papa : onze kleuters wilden er ook eens uitzien als papa...


Oeps, die kledij van papa is veel te groot!
 




 


 

Doen alsof ...
               

Kijk verder mee naar mooie klasmomenten binnen het thema "mijn papa".
 


Experimenteren met de knoopjes van papa's broek .
Grote, kleine, rode, gele, blauwe,...

  Doosjes vullen of legen met knopen ...
één één relatie toepassen, leg in elk potje één of twee knoopjes. Tellen maar ...

 
 


Experimenteren met de sleutels uit papa's broekzak. Met magneetjes erbij nog leuker ...



 

een hart voor papa 

                  
                   

 
Boetseren : de haren, het baardje, het snorretje van papa...




 






 


 We werken ook aan een verrassing voor papa .


 

We rijgen parels op een elastiek. Dit wordt een sleutelhanger. We oefenen zo onze fijne vingermotoriek en oog-hand coördinatie.

 

geconcentreerde Noor .

 

het resultaat.

 

 
Een wenskaart voor papa:

 
propjes maken met zijdepapier.
                                        
                       
Voor de eerste kleuterklassers wat meer uitdaging ... 

 
 
                    



Ik teken mijn papa ...
Ik hou mijn potlood goed vast ...
een hoofd is rond,
twee ogen, 
een neus,
en een mond !
Flink zo !






Ook op het krijtbord wordt papa getekend.





                    Een geschenkje voor onze lieve papa! Dit heb je verdiend! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten